دانستنی های فنی و کاربردی

آشنایی با راهنمای تشخیص و خرید باتری موبایل اصل

آشنایی با راهنمای تشخیص و خرید باتری موبایل اصل

آشنایی با راهنمای تشخیص و خرید باتری موبایل اصل

 

باتری موبایل اصل ؛ یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید باتری موبایل باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، اصل و یا غیر اصل بودن باتری می باشد. نکات فراوان و در عین حال مهمی در این زمینه وجود دارد که باید به آن ها پرداخته شود.

 

نوشته های روی باتری موبایل را پر اهمیت بشمارید!

 

یکی از این نکات مهم توجه به نوشته های درج شده بر روی بدنه باتری موبایل می باشد. البته به یاد داشته باشید که تمامی این نوشته ها نوشته هایی حقیقی نیستند.

برای مثال عباراتی همچون ساخت ژاپن، ساخت چین و یا ساخت ویتنام یکی از رایج ترین عباراتی هستند که بر روی باتری موبایل درج می شوند. اما واقعیت چیزی جز این است. جالب است بدانید که اکثر باتری های مورد استفاده در ساختار تلفن های همراه ساخت کشور چین می باشند. در واقع کلیه محصولاتی که در کشور چین تولید می شوند، با نام سایر کشورها تجاری شده و توزیع می شوند.

بنابراین به یاد داشته باشید اگر بر روی یک باتری موبایل عبارت ساخت کره درج شده باشد، این عبارت بدین معنا نیست که باتری مذکور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از همین رو صرف هزینه های زیاد به منظور خرید آن عاقلانه است.

 

آشنایی با راهنمای تشخیص و خرید باتری موبایل اصل

قانون کپی رایت را در نظر داشته باشید!

 

نکته دوم عدم رعایت قانون کپی رایت در ایران است. این موضوع یکی از مهم ترین چالش های موجود در زمینه باتری موبایل محسوب می شود. بدون شک انواع مختلف باتری موبایل نظیر سامسونگ، آیفون، الجی و… در کشور ایران به فروش می رسد، اما در اصل تمامی این باتری ها ساخت شرکت های مذکور نبوده و پس از تولید در سایر کشورها به ایران وارد می شوند.

گفتنی است که قانون کپی رایت مزایا و معایب متعدد و متنوعی دارد. یکی از اصلی ترین مزایای عدم رعایت قانون کپی رایت در کشور ایران کاهش هزینه های برندینگ است. یکی از معایب بزرگ عدم رعایت اصل کپی رایت این است که بسیاری از سفارش دهندگان سعی می کنند در هنگام ثبت سفارش از شرکت های اصلی پایین ترین کیفیت را به دلیل ارزان بودن قیمت انتخاب کرده و بدین ترتیب نهایت صرفه جویی را به خرج دهند. به یاد داشته باشید که این عمل تاثیر منفی بسیار به سزایی بر کیفیت باتری موبایل خواهد داشت.

 

توجه به ظرفیت باتری موبایل

 

لازم است بدانید که باتری ها غالبا از دو قسمت تحت عنوان آی سی و سل ساخته شده اند. اصلی ترین قسمت تشکیل دهنده یک باتری موبایل سوکت سر باتری آن است. بخش مذکور به آی سی متصل شده و مسئولیت قطع و وصل جریان برق را بر عهده دارد. بی شک بالا بودن کیفیت آی سی زمینه ای را فراهم می سازد که سل های باتری عمری طولانی تر داشته و دیرتر از کار بیفتند. این امر موجب افزایش مدت زمان کارایی باتری شده و باعث می شود باتری سالم مانده و با گذر زمان باز نشود.

ظرفیت واقعی باتری ها یکی از پر اهمیت ترین مولفه های باتری تلفن همراه است. بسیاری از کاربران درخواست باتری هایی با ظرفیت کمتر دارند که این امر موجب کاهش کیفیت باتری خواهد شد. این حقه توسط بسیاری از وارد کنندگان موبایل مورد استفاده قرار گرفته و آن ها باتری های دارای ظرفیت کم را با هزینه ای ناچیز به جای باتری اورجینال عرضه می کنند.

آشنایی با راهنمای تشخیص و خرید باتری موبایل اصل

روش های تشخیص باتری موبایل اصل از نوع تقلبی آن

 

  • بررسی جعبه باتری

 

یکی از اصلی ترین روش های تشخیص باتری اصل از نوع تقلبی آن توجه به جعبه آن است. باتری های غیر اورجینال جعبه ای بی کیفیت دارند و محافظت ویژه ای از باتری می کنند. رنگ نوشته های درج شده بر روی باتری نیز طبیعی به نظر می رسد.

 

  • بررسی تاریخ تولید باتری

 

به یاد داشته باشید که تاریخ ساخت جعبه باتری و تاریخ درج شده بر روی بدنه آن را مقایسه نمایید. تاریخ ساخت چاپ شده بر روی بدنه آن با تاریخ موجود بر روی جعبه آن همسان است.

 

  • بررسی بدنه باتری

 

جالب است بدانید که کلیه قطعات اصلی به وسیله تکنولوژی درزگیری گرمایی بسته بندی می شوند. قطعات ساده و غیر اصلی بسته بندی ساده داشته و حتی گاهی فاقد بسته بندی هستند. بنابراین با توجه به نوع بسته بندی و بدنه باتری ها می توان به اصل و یا غیر اصل بودن آن ها پی برد.

 

آشنایی با راهنمای تشخیص و خرید باتری موبایل اصل

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *