تکنولوژی

پرسش و پاسخ در زمینه باتری موبایل از دکتر باتری

پرسش و پاسخ در زمینه باتری موبایل از دکتر باتری

پرسش و پاسخ در زمینه باتری موبایل از دکتر باتری

 

باتری موبایل یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده تلفن های همراه است که کاربران همواره درباره آن سوال های متعددی را مطرح می کنند. از این رو بر آن شدیم که گفتگویی را با دکتر باتری، به عنوان یکی از معتبرترین فعالان عرصه باتری موبایل ترتیب داده و سوالات پر تکرار را از ایشان پرسیده و پاسخ آن ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

پرسش و پاسخ در زمینه باتری موبایل از دکتر باتری

سوال اول: نوع باتری موبایل مورد استفاده در تلفن های همراه امروزی چیست؟

 

باتری های مورد استفاده در ساختار گوشی های هوشمند مدرن از نظر ترکیب شیمیایی به دو دسته باتری های لیتیوم یونی و باتری های لیتیوم پلیمری تقسیم بندی می شوند. نوع لیتیوم پلیمری این دسته از باتری ها جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری موجود برای باتری موبایل محسوب می شود.

 

سوال دوم: طول عمر باتری ها چقدر بوده و آیا امکان تعویض آن ها وجود دارد؟

 

جالب است بدانید که طول عمر باتری موبایل محدود بوده و پس از گذشت مدتی به تدریج ظرفیت خود را از دست داده و به زودی تخلیه می گردد. طول عمر باتری ها را معمولا بین 500 تا 1500 چرخه شارژ تخمین می زنند که گفته می شود این زمان معادل دو سال است. باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری قابل تعویض بوده و کاربران می توانند در صورت عدم رضایت از عملکرد این باتری ها آن ها را تعویض کنند.

 

کدام نوع باتری موبایل بهتر است؟

 

باتری های قابل شارژ در دو نوع نیکل فلز هیدرید و لیتیوم یونی موجود می باشند. این دسته از باتری ها به این دلیل که قابلیت شارژ مجدد دارند، به نسبت باتری های یکبار مصرفی که زمینه تولید زباله الکترونیکی فراوان را تشدید می کنند، بسیار برتر می باشند.

 

پرسش و پاسخ در زمینه باتری موبایل از دکتر باتری

یک باتری موبایل معیوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

باتری های معیوب معمولا در هنگام خرابی با اعلام هشدارهای ظاهری و عملکردی مشکل خود را به کاربران ثابت می کنند. باتری های معیوب معمولا عملکرد نادرستی را از خود به نمایش می گذارند. این دسته از باتری ها تنها در هنگام اتصال به شارژر روشن مانده و در غیر این صورت سریعا و یا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی خاموش می شوند. لازم به ذکر است که باتری های خراب قادر به ذخیره انرژی به منظور روشن نگه داشتن گجت نیستند.

یکی دیگر از نشانه های باتری موبایل معیوب گرم شدن آن و یا بدنه تلفن همراه است. این دسته از باتری ها پس از گذشت زمانی متورم شده و دیگر توان ادامه فعالیت را ندارند.

 

آیا به کارگیری تلفن همراه در حین اتصال آن به منبع شارژ موجب ایجاد مشکل می گردد؟

 

جالب است بدانید که به کارگیری تلفن های همراه در حین شارژ در صورت استفاده از شارژرهای اورجینال چندان خطر آفرین نیست. اما این کار موجب گرم شدن باتری شده و با پایین آوردن سرعت پردازنده، سرعت شارژ را کاهش می دهد. بنابراین بهتر است که در حین اتصال تلفن همراه به منبع شارژ از به کارگیری آن خودداری نموده و حتی در صورت امکان آن را خاموش کنید. به یاد داشته باشید که اصلی ترین دشمن سلامت باتری موبایل گرما است. بنابراین با عدم استفاده از گوشی در حال شارژ از تشدید این مشکل خودداری کنید.

 

آیا باتری موبایل را در طول روز به تعداد دفعات مشخصی می توان شارژ کرد؟

 

عمده کاربران تلفن های همراه خود را یک بار در روز شارژ می کنند. البته لازم به ذکر است که تعداد دفعات شارژ باتری موبایل تابع میزان شارژ مصرفی توسط گوشی و نیز نحوه استفاده از آن می باشد. بنابراین تعداد دفعات مشخصی برای این کار در نظر گرفته نشده است. اما به یاد داشته باشید که باتری را تا رسیدن به شارژ کامل یا همان 100 درصد شارژ نکنید. کارشناسان توصیه می کنند که انجام این کار یک بار در ماه می تواند برای باتری مفید واقع گردد. در غیر این صورت تاثیرات مخربی بر سلامت باتری موبایل اعمال خواهد نمود.

 

آیا برنامه ای به منظور شارژ تلفن همراه موجود است؟

 

یکی از معروف ترین و بهترین برنامه های شارژ بی سیم که به منظور شارژ تلفن های همراه اندروید و IOS وجود دارد، برنامه Place to Plug می باشد. این برنامه زمینه ای را فراهم می سازد که تلفن همراه نقطه شارژ را بدون کمک سیم پیدا کند. گفتنی است که این نوع برنامه امکان بررسی عملکرد باتری موبایل تلفن های همراه IOS را میسر می کند.

 

آیا می توان تلفن همراه را بدون کابل USB شارژ نمود؟

 

بله، شارژرهای بی سیم امکانی را فراهم می سازند که شما امکان شارژ تلفن همراه خود بدون استفاده از کابل USB را داشته باشید. لازم به ذکر است که برخی از باتری ها نیز از قابلیت شارژ بی سیم برخوردار هستند. نحوه شارژ باتری با استفاده از این روش به این صورت است که ابتدا باتری از روش بی سیم شارژ شده و سپس اقدام به شارژ تلفن همراه شما می نماید.

 

با تشکر از زمانی که در دکترمگ گذراندید.

خوشحال می‌شویم تا شما هم در بحث های ما شرکت کنید و سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

مطمئنا تمامی نظرات خوانده می‌شوند و توسط کارشناسان در اسرع وقت پاسخ داده خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *